Week 3

16 april 2016 - Jaipur, India

Beste volgers!

Tijd voor week 3 :-o Dit betekend dat op het einde van  deze week onze stage alweer in de helft zit en dus ook tijd voor onze tussentijdse evaluatie! Qua stage is er eigenlijk niet veel veranderd ten opzichte van vorige week. Mirthe en ik (Sara) zijn niet meer in de slums gegaan terwijl de dokter dit wel had beloofd. Verder kom je elke keer dezelfde technieken tegen en herken je steeds meer patiënten die terug komen. Bij Pia en Flore is er ook niet veel veranderd. Ze volgen hun programma verder en kregen wel een opdracht om elk een powerpointpresentatie te maken en voor te brengen tegen het einde van de stage. Flore zal dit doen over epilepsie en Pia over communicatie (smoggebaren). Op donderdag zijn Pia en ik (Sara) samen met Sukriti (onze vaste begeleiders die bij ons verblijft) naar bar geweest waar je ook heerlijk kunt eten. Een geweldige ervaring die ik iedereen die naar India komt aanraad want een Indiër zien dansen op commerciële muziek vergeet je nooit meer! Na (te) vele wijntjes zijn we huiswaarts gekeerd (lees: de bar mee gesloten :D) want morgen vertrekken we vroeg naar Udaipur (de witte stad). Door een verlofdag in India was dit dan ook mogelijk. Deze stad is prachtig door zijn grote meren en wondermooie gebouwen. Enkel spijtig van de rit die 8 uur duurde in 40°C en met 5 bijeen gepropt in een auto (weliswaar met airco maar dan nog te warm!).Pia werd zaterdagavond spijtig genoeg even ziek waardoor we zonder haar zijn moeten gaan eten. In een heel romantisch restaurant waar we in de tuin bij kaarslicht ons "vertrouwde" eten hebben kunnen verorberen (Pizza, spaghetti carbonara en vegetarische lasagne). Natuurlijk zijn we Pia niet vergeten en vroege om gebakken rijst met groentjes (en veel look :-o) in een potje om mee te nemen :-D. Zondagochtend was het alweer tijd om de lange rit naar de camp terug te maken.

Groetjes en tot snel!