Heenreis en eerste dag in India

27 maart 2016 - Jaipur, India

Gisteren zijn we vertrokken richting India voor ons onvergetelijk avontuur. Via Schiphol en Abu Dhabi kwamen we rond 4u00  s' nachts Indische tijd aan. Na 3 maaltijden op de vluchten (die niet altijd even lekker waren)( de vegetarische wel ;-) ) kwamen we met een "volle" maag toe in ons studentenhuis. We zijn per 2 en de autokoffer vol met onze bagage in 2 maal hier geraakt. Alle geluk is het maar een 2 minuutjes rijden. Hierna hebben we al ons gerief op de kamer gezet (we slapen met 4 in 1 kamer :-D). Schoukriti en Aplav hebben ons ontvangen en als welkom kregen we een rode stip met rijst en een armbandje voor geluk. Hierna was het hoogtijd om in ons bed te kruipen want na zo'n lange dag en vlucht waren we doodop! Om 11u00 Indische tijd zijn we allemaal ongeveer wakker geworden. Tijd om op te staan en onze koffers uit te laden en een douche nemen. Tegen 12u30 waren we klaar voor ons ontbijt. Cornflakes stond op de menu maar tegen dit op was kwam ons middag maal al toe. Als je al eens een Bollywoodfilm hebt gezien en hoe deze zakenmannen hun eten meenemen. Wel zo kregen wij ook ons eten :-D. Hierna hebben we wat op ons kamer blijven hangen doordat we nog niet wisten naar waar we allemaal konden. Het is voor iedereen nog wat zoeken. Tegen 16u00 zijn we toch maar even de buurt gaan verkennen en gaan rondwandelen. Tegen 17u00 hebben we een presentatie gekregen over de organisatie Aii dat voor alles zorgt en regelt en  waarbij we ook onze vakantie kunnen mee regelen. Morgen is het al onze eerste stagedag waarin Flore en Pia de school ga bezoeken waar er mensen met een beperking les volgen. Ik (Sara) en Mirthe gaan morgen naar een ziekenhuis in 1 van de sloppenwijken. Morgen hoor je meer!

PS: er zitten verschillende studenten in het studentenhuis van verschillende landen waaronder Spanje en Rusland.

1. Marteleur gerda:
    27 maart 2016
    ik ben een tante van Pia en ga jullie tijd in India met veel plezier volgen , ik wens jullie een hele fijne tijd daar geniet er ten volle van de vele indrukken die jullie gaan moeten verwerken ;-) groetjes Gerda
  2. Urmie:
    27 maart 2016
    Go girls ik zal jullie cker volgen. Jullie zijn binnenkort international nurses